Рэспубліканская алімпіяда па беларускай мове і літаратуры штогод сустракае таленавітых юных знаўцаў роднага слова, большасць з якіх можна з поўным правам назваць філолагамі- даследчыкамі.
Што паказвае практыка: якая падрыхтоўка дазваляе школьнікам асэнсаваць складаныя моўныя з’явы, дакрануцца да таямніц нараджэння думкі, апранутай у слова, усвядоміць сябе неад’емнай часткай нацыянальнай культурнай прасторы?
Пра гэта пагаворым са старшым выкладчыкам кафедры беларускай і рускай моў Магілёўскага дзяржаўнага ўніверсітэта імя А. Куляшова Дзмітрыем Доўгалем, які не адзін год рыхтуе школьнікаў Магілёўшчыны да рэспубліканскай алімпіяды па мове.
С 2010 года действуют новые правила белорусской орфографии. Скажите, дети успешно их усваивают? И пишем ли мы по-белорусски ЛЯГЕНДА, СЯКУНДА? А ГЯРОЙ?
ОтветитьУдалитьКалі і як прыйшло разуменне таго, што нестандартны падыход да падачы матэрыялу на ўроку паляпшае працэс яго засваення вучнямі?
ОтветитьУдалитьНа мой погляд, самыя цяжкія заданні па фразеалогіі. Наўрад хто з вучняў сходу адкажа, што значыць “за дзедам шведам”, “у свіныя галасы” і “гады ў рады”. Хоць у школе не адзін раз пра гэта гаварылі…
ОтветитьУдалить